Sunday, March 25, 2012

Sanggup Terjun Ke Dalam Neraka... (Bhg 1)

Bismillah
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Adi Bin Hatim R.A meriwayatkan sebuah hadis Rasulullah SAW. Katanya, Baginda bersabda yang bermaksud:
"Tidak ada seorang pun antara manusia di akhirat kelak kecuali dia akan berhadapan dengan Allah SWT. Antara manusia dan Tuhan tidak ada jurubahasa (tidak ada pegawai protokol."
HR. MUSLIM

Pertemuan dengan Allah SWT di akhirat kelak adalah pasti, meskipun pertemuan itu dengan berbagai cara. Mukmin yang soleh bukan sahaja bertemu dengan Allah malah dapat menatap wajah Allah SWT. Bagi mukmin yang 'ashi (berbuat dosa), tetap bertemu dengan Allah, namun tidak dapat menatap wajah Allah, maka lebih2 lagi golongan yang kufur terhadap Allah.



Walau bagaimanapun mereka pasti bertemu dengan Allah SWT, malah pertemuan itu tanpa jurubahasa ataupun perantara. Yang dikatakan bertemu Allah itu adalah mereka pasti berhadapan dengan mahkamah Allah SWT. Di mahkamah tersebut tidak memerlukan malaikat bagi menjalankan tugas pendakwaan serta tidak memerlukan jurubahasa bagi menterjemahkan segala perbuatan keji kita dan kemungkaran yang manusia lakukan.

Bila difikirkan balik, baik juga kita ketahui akan keadaan di akhirat kelak. Moga2 aku dan kawan2 yang lain sedar betapa ketidakmampuannya kita di akhirat tanpa bantuan Allah. 

Macam mana nak bantuan Allah? Kita bantu Allah di dunia ini lagi..

Macam mana nak bantu Allah di dunia ini? Kita bantu Allah dengan menyebarkan Islam.. Menegakkan kalimah La Ilaha IllAllah... 

Go! Go! MUJAHID!

GO! GO! MUJAHIDAH!

Sayang kalin kerana Allah... ^____^

1 comment: