Sunday, January 25, 2015

Rindu...

Bismillah
Dengan Nama Allah
Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Hampir sebulan, Tahun 6 (tahun lalu, 2014), mereka pergi meninggalkan SK Tiong Widu... Dan menyambung pelajaran di sekolah yang baharu, SMK Desa Wawasan..

Pasti mereka melalui suatu sistem pembelajaran yang berbeda dari sekolah lama...

Pasti mereka merasai suasana yang berbeda dari sekolah lama...

Pasti mereka mendapat kenalan yang baharu.. Guru yang baharu..



Namanya Si Abel.. Hmm.. Ketua Murid Tahun 2014.. Perwatakan agak lucu.. Suka melakukan perkara-perkara yang.. Ntah la.. Haha.. Ada sahaja idea yang pelik-pelik..



Ini pula murid lelaki kedua selepas Si Abel.. Si Jack namanya.. Tinggi.. Watak lebih kurang Si Abel.. Ada sahaja dua orang tersebut melakukan perkara-perkara yang diluar dugaan.. Berat Nanang.. Hehe..


Haa.. Ini Si Dede.. Penolong Ketua Pengawas.. Seorang atlet lari pecut.. Tinggi.. Pemalu.. Cepat Nangis.. haha.. Dede.. Dede.. Rajin.. Anak bongsu Si Uncle Jubile.. Pernah memberikan gurunya Hadiah Perpisahan (Topi Hiasan Kecil)


 

Yang ini Si Ika.. Berpindah ke sekolah ini kerana kematian bapanya.. Kasihan juga.. Semuanya takdir Yang Maha Esa.. Seorang yang tabah.. Suka bertanya kalau tidak faham.. Ada pendirian yang tersendiri.. Seorang anak sulung yang baik.. Mempunyai adik bongsu yang comel.. 3 tahun.. Si Donna namanya...




Ini Si Ima.. Dia mengalami masalah kesihatan yang teruk.. (lupa pula penyakitnya) Banyak ubat yang terpaksa diambilnya.. Ibunya seorang yang tabah.. Dia pun seorang yang tabah.. Kuat berusaha.. Pernah memberikan gurunya Hadiah Perpisahan (satu biji mug dan 5 biji oren hijau).



Yang akhir sekali.. Si Sylvia.. a.k.a. Si Adek.. Seorang yang kuat suaranya.. Tegas.. Manja.. Mempunyai jati diri yang kuat.. Rajin.. Suka menyanyi.. Paling suka bercakap.. Ada beg yang sangat comel.. Haha..


Sebagai tanda kasih dan cinta cikgu kepada kamu semua... Cikgu doakan kamu "Semoga kamu semua berjaya bertemu CAHAYA Di Dunia dan Di Akhirat..."


-TAMAT-

3 comments:

  1. Salam.. Sy ingin bertanya.. Sk apa yg bdekatan dgn tiong widu?

    ReplyDelete
  2. Sk Tiang, Ranau (melintasi Sk Tiong Widu)
    SK Tinompok Liwan (Siring Jalan Sebelum Masuk off road)

    ReplyDelete
  3. Terbaikkk cikgu farhan...☺..sy pun ex sk tiong widu jga...n urang kampung sana..tp skg menetap di kuala lumpur..betugas sini😊

    ReplyDelete