Saturday, September 10, 2011

Moga Allah Perbesarkan Iman Tok Ayah...

Bismillah..
Dengan Nama Allah..

25 Ogos 2011 (Khamis), Tok Ayah (Datuk) masuk ICU di Hospital Tengku Nur Zahirah, Kuala Terengganu.. Hari terakhir PBS (Pengalaman Berasaskan Sekolah).. Sakit Barah Usus.. Barah yang dikeluarkan dari usus Tok Ayah sangat banyak.. Sebanyak 2 botol mineral saiz besar.. Nasib baik Tok Ayah ada ramai anak.. Boleh Tok Ayah dijaga oleh mereka..

Bila tahu Tok Ayah masuk ICU, aku x sedih sangat.. Mgkin sebab selalu dimarahi dengan Tok Ayah time kecik.. Jadi x rapat sangat.. Tapi bila 2 mata kurniaan Allah ni lihat Tok Ayah x sedarkan diri di ICU, tiba2 air mata mengalir perlahan.. lap2.. keluar lagi.. lap2.. Keluar lagi.. Tetibe rase sayu.. Ya Allah.. x dapat nak digambarkan dengan kata2..



Nenek ku masih mampu tersenyum..



Giliran aku dan ayah aku menjaga Tok Ayah di ICU adalah pada Hari Jumaat (malam Sabtu).. Malam tu bukan boleh tido sangat.. jadi peneman malam yang sunyi itu adalah AQ dan Hadis 40..

Pada Hari Raya pertama (1 syawal/ 30 Ogos 2011), Tok Ayah dah boleh keluar ICU & ditempatkan di wad biasa.. Aku dan family beraya di hospital.. Lame jugak Tok Ayah berada di dalam ICU tu.. Tapi sekarang, Tok Ayah dah berada di rumah sekarang (Dah keluar hospital)..





"Moga Allah Perbesarkan Iman Tok Ayah Menghadapi Ujian dari Sang Pencipta.."

-TAMAT-

No comments:

Post a Comment